BineJoMo er et multidisciplinært design studio der udvikler kreative, bæredygtige og æstetiske løsninger, for store og små virksomheder.
Faris Car Rental er et biludlejningsfirma på Færøerne, som ønskede hjælp til forretningsudvikling og derfor kontaktede BineJoMo. Faris ønskede mere synlighed på Færøerne, flere nye kunder og udvikling af deres digitale platforme. BineJoMo analyserede Faris brug for at se på hele virksomhedens forretningsform og hvordan deres tilstedeværelse på div digitale platfome kunne skærpes, og ikke kun på enkelte elementer af deres visuelle identitet. Dette var nødvendigt, da konkurrencen fra andre store internationale udlejningsvirksomheder, var stor og derfor skulle der andre tiltag til, for at den lille familievirksomhed kan slå igennem til kunderne. Både SoMe, PR og Branding blev skitseret og planlagt således at virksomheden kunne få en mere synlig tilstedeværelse i markedet.
BineJoMo foretog forholdsvis små tiltag på Faris hjemmeside – som at de forskellige modeller af biler blev synlige, en præsentation af det allerede høje service niveau. Derudover blev en Instagramprofil med de mange flotte billeder af bilerne oprettet. Da mange fotografer allerede havde tilbudt at tage fotos af bilerne gratis, så var der allerede et enormt billedmateriale til profilen. Ved nærmere analyse blev målgruppen fundet og det var hovedsalig 25-35 årige mænd der lejede bilerne og dermed var Instagramprofilens målgruppe også meget nemt fundet. Dermed en ny platform til nemt at tiltrække en række kunder som man normalt tabte både via googles søgemaskine, hjemmeside, booking og meget mere.
Efter at have udført en uddybende og grundig strategisk analyse af Faris tilstedeværelse og kundevenlighed, fik de tilsendt en 32 siders let udførlig manual til hvordan Faris medarbejder selv kunne forbedre en del elementer. Elementer som ville have stor betydning, som tydelighed, ensartethed og nemt at navigere i. Men som ikke ville være en stor ekstra omkostning. Manualen var en mere målrettet og tydelig kommunikation, mere brugervenlig hjemmeside der også fungere rent responsivt ( på mobil, tablets og mere), større synlighed fx på LinkedIn hvor konkurrenterne ikke er tilstede samt samarbejde med andre virksomheder på Færøerne fx. med det nye kongrescenter. Dermed var BineJoMo med til at skabe synergi mellem forretningen, den digitale marketing og kunderne.
Enkle og nemt tilgængelige punkter som kan hjælpe enhver virksomhed – enten som tjekliste eller som udgangspunkt for at se anderledes på ens kommunikation. Herunder ses nogle af de fokuspunkter som BineJoMo understreger ved brugen af de sociale medier. En hjælp til selvhjælp foruden at have præciseret målgruppen, tidsplaner og andet som kan lette arbejdet med SoMe.
30. marts 2022