BINEJOMO STUDIO LOGO VISUEL IDENTITET GRAFISK DESIGN

TEST WIDGETS

Følg BineJoMo

Search

Faris

FARIS CAR RENTAL // FÆRØERNE

Konsulent // Forretningsudvikling

Faris Car Rental er et mindre biludlejningsfirma på Færøerne, som ønskede hjælp til deres forretningsudvikling og derfor kontaktede BineJoMo. Faris ønskede mere synlighed på Færøerne, flere nye kunder og udvikling af deres digitale platforme. BineJoMo analyserede at Faris havde brug for at se på hele virksomhedens forretningsform og hvordan deres tilstedeværelse på div digitale platfome kunne skærpes. Dette var nødvendigt, da konkurrencen fra andre store internationale udlejningsvirksomheder, som har store marketingmaskiner bag sig og derfor skulle der andre tiltag til, for at den lille familievirksomhed kan slå igennem til kunderne. 

www.faris.fo

 

 

UDFORDRINGER

BineJoMo foretog forholdsvis små tiltag på Faris hjemmeside – som at de forskellige modeller af biler blev synlige, en præsentation af det allerede høje service niveau. Derudover blev en Instagramprofil med de mange flotte billeder af bilerne oprettet. Da mange fotografer allerede havde tilbudt at tage fotos af bilerne gratis, så var der allerede et enormt billedmateriale til profilen. Ved nærmere analyse blev målgruppen fundet og det var hovedsalig 25-35 årige mænd der lejede bilerne og dermed var Instagramprofilens målgruppe også meget nemt fundet. Dermed en ny platform til nemt at tiltrække en række kunder som man normalt tabte både via googles søgemaskine, hjemmeside, booking og meget mere.

 

MANUAL

Efter at have udført en uddybende og grundig strategisk analyse af Faris tilstedeværelse og kundevenlighed, fik de tilsendt en 32 siders let udførlig manual til hvordan Faris medarbejder selv kunne forbedre en del elementer. Elementer som ville have stor betydning, som tydelighed, ensartethed og nemt at navigere i. Men som ikke ville være en stor ekstra omkostning. Manualen var en mere målrettet og tydelig kommunikation, mere brugervenlig hjemmeside der også fungere rent responsivt ( på mobil, tablets og mere),  større synlighed fx på LinkedIn hvor konkurrenterne ikke er tilstede samt samarbejde med andre virksomheder på Færøerne fx. med det nye kongrescenter. Dermed var BineJoMo med til at skabe synergi mellem forretningen, den digitale marketing og kunderne.

Hjælp til selvhjælp

Enkle og nemt tilgængelige punkter som kan hjælpe enhver virksomhed – enten som tjekliste eller som udgangspunkt for at se anderledes på ens kommunikation. Herunder ses nogle af de fokuspunkter som BineJoMo understreger ved brugen af de sociale medier. En hjælp til selvhjælp foruden at have præciseret målgruppen, tidsplaner og andet som kan lette arbejdet med SoMe.

 

FORTÆL  // Fortæl historier som passer til målgruppen

SNAK IKKE OM PRODUKT // Fortæl historier om industrien, branchen, behind the scenes, anmeldelser, udfordringer m.m.

FORTÆL OM FORDELE // Ikke tilbud men fortæl om alt det du kan hjælpe kunderne med, hvordan kan du løse deres problem?

SE DET STORE BILLEDE // Ikke detaljer, men det store billede, fx ikke kun SEO, hjemmeside men det store hele.

FEEDBACK //  Tag jeres feedback alvorligt – brug det!